preskoči na sadržaj

Osnovna škola Svetvinčenat

Login
Jelovnik

 

Carnetovi servisi

Portal Nikola Tesla Ucilica Enciklopedija Eknjiznica

 

Tražilica
ORGANIZACIJA RADA PRODUŽENOG BORAVKA U NAŠOJ ŠKOLI

ORGANIZACIJA RADA PRODUŽENOG BORAVKA U

NAŠOJ ŠKOLI

U našoj je školi  produženi boravak organiziran za učenike 1., 2., 3., 4. razreda. Dnevno trajanje produženog boravka je od 8,00 do 13,00 sati. Za vrijeme izvanredne situacije uzrokovane virusom Covid 19 dnevno trajanje produženog boravka je od 7,00 do 14,00 sati. 

Raspored aktivnosti u produženom boravku

U 8,00 sati učenici idu u školsku blagovaonicu. Nakon doručka, (oko 9 sati) predviđeno  je  vrijeme pisanja domaćih zadaća, uvježbavanja, ponavljanja nastavnog sadržaja obrađenog na nastavi. Nakon toga slijedi slobodno ustrojeno vrijeme. Vrijeme za igru, odmor i rekreaciju po slobodnom izboru učenika ili različite, programirane sportsko-rekreativne aktivnosti, različiti tipovi radionica – likovne, glazbene, komunikacijske i druge, mala projektna istraživanja, dramatizacije i niz drugih organiziranih aktivnosti koje kreira učitelj uz pomoć učenika. Odlazak na užinu je u 11,30 sati. Preostalo vrijeme učiteljica s učenicima provodi različite slobodne aktivnosti.

Izmjenama igre, učenja, odmora, vježbanja i razgibavanja, šetnje, pjevanja, ponavljanja, crtanja, razgovora želimo stvoriti osjećaj ugode i zadovoljstva kod svih učenika u odgojno-obrazovnom procesu, odnosno sretno dijete koje će voljeti školu.

POTREBE SUVREMENE OBITELJI

Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi koje  prije/nakon redovne nastave odlazi kući i bez nadzora provodi vrijeme do dolaska roditelja, ili do odlaska u školu. Samostalan boravak kod kuće često izlaže dijete mnogim opasnostima, a strah i briga roditelja za dijete tijekom radnog dana nameću potrebu za organiziranom brigom o djetetu.


Škole time dobivaju novu i zahtjevniju ulogu koja od zaposlenika zahtijeva organiziraniju skrb za dijete tijekom cijelog dana. Produženi dnevni rad – produženi boravak, jedan je od modela kojim se mogu kvalitetno i sustavno riješiti navedeni problemi. Nova uloga škole na taj će način biti maksimalno i racionalno iskorištena jer pruža nebrojene mogućnosti djelovanja u svrhu pravilnog razvoja i rasta svakog djeteta u kvalitetnu osobu, korisnu svojoj obitelji i zajednici.

PRODUŽENI BORAVAK

Pedagoška koncepcija rada u produženom boravku kao i u nastavi zasniva se na svim potrebama učenika i konkretnim utjecajem na njih. Radi se prilagodba nastavnih metoda s ciljem dobre artikulacije slobodnog vremena i samostalnog učenja.


Rad u produženom boravku mnogo je drugačiji od klasične nastave, ali i cjelovitiji i bogatiji. Ne svodi se samo na pisanje zadaće i dovršavanje  posla. Učiteljica u PB-u određuje vježbe i zadatke pomoću kojih provodi sate učenja. Cilj je naučiti djecu kako učiti, istraživati, proučavati, podučavati, pomagati. Rad u boravku snažno utječe na emocije učenika, sigurnost u sebe, samopoštovanje, povjerenje u prijatelje, suradnju, pomaganje, odgovornost, znatiželju, samovrednovanje, zdrav moral, osjećaj uspješnosti, snalažljivost, okretnost, pravo na pogrešku i prihvaćanje pogrešaka kod sebe i drugih. U produženom boravku povezuju se igra, učenje i rad.

Učitelji su u produženom boravku najprije odgojitelji, ali i mentori učenicima Oni ih potiču, pomažu, ohrabruju, tješe, rješavaju probleme. Učenici u boravku mogu više pratiti vlastiti ritam zbog fleksibilnosti u dnevnom rasporedu.


Kroz individualne razgovore s učiteljicom iz produženog boravka roditelj saznaje kakvo je dijete u igri, kako usvaja nastavni sadržaj prilikom uvježbavanja, koliko je spremno pomoći i kako prihvaća pomoć u skupnom radu, kako reagira na umor, kakvo je u blagovaonici, koliko sudjeluje u održavanju urednosti učionice.... Sve su to vrlo važne stvari u razvoju jednog djeteta. Roditelji i učitelji PB-a moraju surađivati prijateljski, jer dio roditeljske uloge preuzima upravo učitelj produženog boravka. 

preskoči na navigaciju